Pierwszy przetarg w ramach IDR

Urząd Miejski, 23 kwietnia 2014 r.,  ogłosił pierwszy przetarg w ramach projektu Integracja Dróg dla Rowerów w Jaworznie. W zakres przetargu wchodzi wykonie dokumentacji projektowej dla odcinków Osiedle Stałe – Śródmieście (rowerostrada), Śródmieście – Jeziorki – Ciężkowice i Rogatka – Krakowska.

Przekrój przykładowego wyglądu rowerostrady. Wygenerowano dzięki Streetmix.net
Przekrój przykładowego wyglądu rowerostrady.
Wygenerowano dzięki Streetmix.net

Trasa z Osiedla Stałego do Ronda im. Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (Rondo Jeffa Hannemana) będzie miała swój początek na ul. Puszkina. Następnie po śladzie zlikwidowanych torów kopalni Jan Kanty prowadzić będzie na Osiedle Podłęże. Aleję Piłsudskiego użytkownik pokona wiaduktem, by później wjechać w tunel pod ul. Jana Pawła II (Trasa Śródmiejska). Dalej trasa powiedzie wzdłuż tej ulicy by znów wiaduktem nad ul. Kolejową znaleźć się przy Galenie. Stamtąd już prosto do Centrum, które od jakiegoś czasu staje się obszarem z drogami przyjaznymi dla ruchu rowerowego.
Zobacz orientacyjny przebieg trasy Osiedle Stałe – Śródmieście na mapie.

Trasa do Ciężkowic swój początek weźmie na drodze dla rowerów w okolicach Urzędu Miejskiego, która w tym roku została zbudowana w ramach projektu Rynek Od.Nowa. Dalej jako DDR lub miejscami DDRiP dojedzie do Rogatki, gdzie rowerzysta zjedzie na ul. Insurekcji Kościuszkowskiej.  Ulica ta będzie drogą przyjazną rowerzystom – tzw. strefa tempo-30.  Za Obwodnicą Północną będziemy podróżować DDRem po śladzie obecnej drogi gruntowej. W Jeziorkach będziemy odbijać do Ciężkowic – tak jak obecnie prowadzi droga leśna.
Zobacz orientacyjny przebieg trasy Śródmieście – Ciężkowice na mapie.

Połączenie Rogatki z rejonem zwanym Krakowska jest w miarę proste. Będzie to 1,3 km odcinek jednokierunkowego DDRa w miejscu obecnego chodnika przy ul. Krakowskiej. Na uwagę zasługuje przebudowa niewygodnego dla prowadzących skrzyżowania z ul. Braci Gutmanów na skrzyżowanie typu rondo.

Powyżej opisane trasy stanowić będą szkielet dla przyszłych etapów projektu IDR. Pozwolą zapewnić komunikację na głównej osi miasta oraz skomunikują prężnie rozwijające się Ciężkowice. Trasy będą wykonane z asfaltu, a na newralgicznych odcinkach będą oświetlone. By mogły spełniać swoje zadania również przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych, muszą być już na etapie konstrukcyjnym przystosowane do wjazdu pojazdów serwisowych.

Planuje się, że inwestycje te będą realizowane w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, czyli ze środków Unii Europejskiej. W związku z tym projekty muszą być gotowe już na początku przyszłego roku, gdyż to właśnie wtedy będą zapadać decyzje o przyznaniu funduszy.

Otwarcie ofert nastąpi 4 sierpnia 2014 r. o godzinie 11:00. Kwadrans wcześniej mija termin składania ofert.

My – obywatelska grupa inicjatywna projektu IDR – zapewniamy, że będziemy współpracować ze zwycięzcą przetargu w celu jak najlepszego zrealizowania wypracowanych przez jaworznian rozwiązań.

Ogłoszenie o zamówieniu dostępne pod adresem: http://bip.jaworzno.pl/#Z2V0Q29udGVudCgyMDgyMywzMDEzKQ==

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


5 × siedem =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>