kadr szeroki, kładka w pełnej okazałości

Kładka prawie gotowa

Mamy już grudzień, a to oznacza, że prace przy kładce nad kamieniołomem Sadowa Góra powinny dobiegać już do końca. Wybraliśmy się to sprawdzić.

Wzdłuż kładki zamontowane są nadal pomosty techniczne (tymczasowe) jednak już rozpoczęły się prace wykończeniowe. Zamontowano konstrukcje tarasów widokowych, wybetonowano murki pełniące rolę barier. Beton jest szlifowany tak, aby uzyskać pożądany efekt eleganckiego, surowego betonu bez żadnych niedoskonałości widocznych gołym okiem. Finalnie konstrukcja zostanie pokryta powłokom antygraffiti, aby żaden wandal nie był jej w stanie zniszczyć. Nawierzchnia oczekuje na uszorstnienie dzięki czemu przyczepność kół na kładce będzie większa, niż jest teraz na surowym betonie.

3 myśli nt. „Kładka prawie gotowa”

  1. A jesteście w stanie interweniować, aby przez geosferę powstała ścieżka rowerowa dla rowerzystów? Nie rozumiem czemu zabroniono przejazdu rowerów przez główną aleję. Rowerzyści jeździli tam z prędkością 10 km/h nikomu nie zagrażając. Dużo bardziej niebezpieczny jest ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż górnej krawędzi geosfery, gdzie jadąc z góry krętą ścieżką (ograniczona widoczność) rozwija się znaczne prędkości, a piesi chodzą jak święte krowy. Już kilka razy musiałem tam gwałtownie hamować.
    Podobny bubel jest z drogą dla rowerów od ronda w stronę cementowni. Nie ma tam żadnego chodnika jest tylko DDR. Piesi chodzą całą szerokością DDR nie ma najmniejszej szansy, aby przejechać tam rowerem. IMO najlepiej byłoby wytyczyć DDR z jezdni lub całkowicie zlikwidować DDR i zrobić chodnik dla pieszych

    1. Jeśli chodzi o zakaz jazdy po GEOsferze – skłaniamy się jednak za jego utrzymaniem. W myśl zasady „lepiej zapobiegać niż leczyć”. Ruch w GEOsferze „w sezonie” to zdecydowana dominacja pieszych w tym w ogromnej ilości dzieci, także małoletnich, które nie zwracają uwagi na rowerzystę. Niektórzy z nas byli tego lata z bardzo małoletnimi dziećmi w GEO i byli świadkami incydentów, gdzie rowerzyści śmignęli obok tych dzieci wcale nie z prędkością toczącą 10km/h. Co utwierdziło nas na stanowisku, by nie interweniować w sprawie B-9. Niestety, przy takiej ilości pieszych na stosunkowo niewielkim obszarze, istnieje naszym zdaniem zbyt duże ryzyko zdarzeń (w skrajnych przypadkach gdzie ktoś może odnieść obrażenia) by otwierać drogę do potencjalnego konfliktu na linii rowerzysta-pieszy, który w efekcie negatywnie odbije się na całym środowisku rowerowym w mieście. Tym bardziej, że nawet dla najbardziej zagorzałego rowerzysty, przeprowadzenie roweru ten kawałek nie stanowi wielkiej przeszkody.

      Jeśli chodzi o wyznaczenie dodatkowej ścieżki rowerowej wewnątrz GEOsfery zwrócimy się do osób odpowiedzialnych za inwestycję z takim pytaniem. Natomiast z pewnością będziemy zabiegali o ulokowanie wewnątrz GEOsfery parkingu rowerowego (np. w pobliżu budynku i w miarę możliwości monitorowanego) tak by rowerzysta mógł bezpiecznie zostawić swój sprzęt na czas wizyty.

  2. Może bylibyście w stanie zaprojektować osobną DDR przez geosferę np. po obrzeżach (tam nie kolidowałaby z innymi ścieżkami), bo niestety teraz rowerzyści są wykluczeni z życia geosfery

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


osiem × 9 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>